Alle med tilgang til å redigere egen gruppe i UT-admin har også rettigheter til å gi nye og eksisterende brukere tilgang til å publisere/redigere innhold på vegne av gruppa på UT.
Hvis du får opp dette ikonet i UT-admin har du tilgang til å redigere og administrere gruppeinformasjon og tilganger.
Sånn administrer du tilgangene til gruppen din:
1) Logg inn på https://admin.ut.no/ og velg «Grupper» — hvis du ikke får opp dette alternativet har du ikke rettigheter til å gi tilganger.
2) Søk/finn og klikk på Gruppen du skal administrere tilgangene til
3) Klikk på «Brukere»-fanen i topp-menyen
4) Klikk på «legg til brukere» og skriv inn den private e-posten/navnet til den du skal gi tilgang til.
NB! Brukeren må først opprette en vanlig brukerkonto på UT (om hen ikke allerede har dette). Be vedkommende bruke en private e-postadresse (navn@organisasjon.no) fremfor en felles e-postadresse (post@organisasjon.no). Brukerkonto kan opprettes gratis her: https://ut.no/logg-inn
5) Legg til brukeren og velg ønskede tilgangsnivåer.
Hytter: Brukeren får tilgang til å opprette og redigere gruppens hytter
Turmål og steder: Brukeren får tilgang til å opprette og redigere gruppens turmål og steder
Turforslag: Brukeren får tilgang til å opprette og redigere gruppens turforslag
Gruppe: Brukeren får tilgang til å redigere informasjon om gruppen og gi andre brukere tilgang (bør kun gis til den/de som skal administrere brukertilganger eller kunne redigere den generelle informasjonen om gruppa på UT.no).
Ruter: Brukeren får tilgang til å opprette og redigere gruppens ruter. Kun for DNT-foreninger og turlag.
Meldinger: Brukeren får tilgang til å opprette og redigere gruppens føremeldinger. Kun for DNT-foreninger og turlag.
Lister: Brukeren får tilgang til å opprette og redigere gruppens lister. Kun for DNT-foreninger og turlag.
Ofte stilte spørsmål
1) Jeg trenger tilgang til å administrere gruppen min i UT-admin. Hva gjør jeg?
Send en e-post til post@ut.no og be om tilgang til Grupper. Husk å nevne hvilken organisasjon du representerer.