Når du oppretter en UT-brukerkonto med e-postadresse/passord må du bekrefte e-postadressen din før du kan ta i bruk tjenestene som krever pålogging.
Dette gjør vi for være sikre på at e-postadressen faktisk er din (slik at ingen registrerer seg i ditt navn) og at eventuelle e-poster fra UT-systemet kommer frem til deg.
Slik fungerer det
Når du oppretter en UT-brukerkonto med e-postadresse/passord sender vi deg en e-post med en lenke som du må klikke på for å bekrefte at e-postadressen er din. Denne lenken fungerer bare én gang, og du må klikke på den før du kan ta i bruk tjenestene som krever pålogging på UT.no
NB! Hvis du logger inn med din Google-, Facebook- eller Apple-konto opprettes det en UT-brukerkonto knyttet til kontoen du logger inn med. I tillegg blir e-postadressen din automatisk bekreftet, og du vil derfor ikke motta e-post med lenke for å bekrefte at e-postadressen er din.
Ikke mottatt e-posten?
Det kan være flere grunner til at du ikke har mottat e-posten med bekreftelseslenke:
- Du har skrevet feil e-postadresse. (Skrivefeil kan skje den beste!)
- E-posten fra oss har blitt stoppet i spamfilteret ditt. Sjekk søppelpostboksen din.
- Det har skjedd en teknisk feil som gjorde at e-posten ikke ble sendt til deg.
- Du har logget inn med din Google-, Facebook- eller Apple-konto. Da blir e-postadressen din automatisk bekreftet.
Hva kan du gjøre?
Hvis du er sikker på at du har skrevet rett e-postadresse, men ikke mottatt e-posten fra oss (og sjekket at den ikke ligger i søppelpostboksen din), kan du be om å få tilsendt en ny ved å logge inn med UT-brukerkontoen din på https://ut.no/logg-inn
Fortsatt problemer? Ta kontakt med oss på post@ut.no, så skal vi hjelpe deg!